Schoenmaker blijf bij je leestOp zaterdagavond ga je met jouw partner uit eten bij een sterren restaurant. Na het bekijken van de menukaart bestel je vervolgens de gegrilde langoustines op een taartje van zoete aardappel en aubergine met haricoverts en couscous. Wanneer de ober langskomt om je bestelling op te nemen, vraag je “Kan de kok de kreeftjes vooraf eerst even lichtjes insmeren met extra vierge olijfolie? Dan graag beide kanten even lang grillen én van die speciale Italiaanse viskruiden gebruiken. De haricoverts moeten ook nét ietsjes langer dan beetgaar gekookt zijn. Dit alles met drie druppeltjes citroensap als finishing touch. Precies zoals ik het hebben wil. Heerlijk, bedankt!”

Klinkt dat raar? Absoluut. Als gast vertrouw je op het vakmanschap uit de keuken. Daar hebben ze voor geleerd en zijn ze bedeeld met een Michelinster. Daarom zullen chef-koks ook niet vaak horen hoe zij hun gerechten moeten bereiden. Bij ontwerpers is dat anders. Design heeft te maken met persoonlijke smaak en gevoel. Als een opdrachtgever een logo, huisstijl of brochure laat ontwerpen, zal het ongetwijfeld wel eens voorkomen dat er wordt gezegd: “Probeer het eens met Arial of Times New Roman en kunnen er nog meer kleuren gebruikt worden of kan het logo niet wat groter?” Typische gevalletjes die je als ontwerper liever niet wilt horen. Maar bij een goede samenwerking tussen opdrachtgever en ontwerper zullen er een aantal elementen in de gaten gehouden moeten worden. Vind de juiste balans tussen uitleggen en luisteren, creativiteit en budget, om het eens met elkaar te worden.

Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • Initiatief
    U hebt een plan opgevat. Groei. Meer marktaandeel. Meer bekendheid. Een eigentijdse uitstraling. En u neemt het initiatief om ons creatieve team aan het werk te zetten. Of wij signaleren onbenutte kansen voor u. En wij nemen het initiatief voor bijvoorbeeld een sterke campagne of een nieuw ontwerp. U of wij, één van ons gaat het initiatief nemen.
  • Inventarisatie
    We inventariseren. Dat wil zeggen: luisteren, sparren, analyseren. We zijn benieuwd naar uw strategie, uw USP’s, uw markt, uw plannen, uw wensen, uw budget, etc. Gezonde nieuwsgierigheid gaat aan doelgerichte creatie vooraf. We kunnen pas succesvolle middelen ontwerpen als we uw doel en randvoorwaarden kennen.
  • Idee
    Uw vraag of opdracht gaat leven binnen ons creatief team. Er ontstaat een idee. Uitgewerkt tot een voorstel. Misschien heel anders dan u zich voorgesteld had. Maar altijd de aansprekende, verrassende invulling van uw communicatieve uitdaging. Creatief, haalbaar. Over de details – kosten, (media)planning – hebben we al nagedacht.
  • Interactie
    Ons idee zal u verrassen of zelfs verbazen. Dat hopen we tenminste. En dan is het tijd voor interactie. We zijn benieuwd naar uw mening. Nee, we doen niet graag concessies. Maar we willen vorm en inhoud tot in detail laten kloppen. Maximaal afstemmen op u en uw doelgroep. Dat is ons een gezonde discussie waard. We blijven goed luisteren.
  • Implementatie
    Het beste idee is niets waard als het niet succesvol uitgevoerd wordt. Een brochure moet gedrukt en afgewerkt worden, een communicatieplan moet uitgewerkt worden, een advertentie moet geplaatst worden, een mailing moet verspreid worden, een website moet gebouwd en getest worden. Enzovoort. Alles wat we bedacht en besproken hebben, wordt door Mediaz uitgevoerd. Door ons eigen team óf door specialisten uit ons netwerk.
  • Evaluatie
    Na de implementatie, als een campagne loopt of een website online is, blijven we met u in contact. We evalueren en analyseren de resultaten, verwerken feedback, denken mee over vervolgacties. Zo blijven we nauw betrokken bij uw business. En zo blijft communicatie een onderdeel van uw succes.

 Wilt u meer informatie? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op: 026-3120163 of info@mediaz.nl

Overige recente berichten

Start typing and press Enter to search

onlineFotoshoot LogicalXL